Behaalde resultaten
een overzicht van enkele projectcasesConCordix, producent van voedingssupplementen
Omschrijving project
Een nieuwe producent van voedingssupplementen wil producten in de Europese markt zetten. Er wordt een multi-channel promotiecampagne opgezet.
Vraagstelling
De vraag is hoe de uitwerking zal zijn via de verschillende marketing-kanalen. In welke mate versterken ze elkaar, hoeveel sales-leads zijn er te verwachten, hoeveel tijd is daarmee gemoeid en wat is een realistische omzetprognose.
Oplossing
Er is een tweetal modellen ontwikkeld: één met de aantallen (potentiële) klanten, die verschillende fasen doorlopen (unaware, aware, informed, lead, prospect, customer) en één waarin de potentiële marktomvang bekend wordt.
Resultaat
De modellen zijn initieel gebruikt om op basis van ervaringsgegevens en inschattingen prognoses op te stellen. Na het begin van de campagne zijn actuele meetgegevens in het model ingevoerd om het model te actualiseren en de prognoses aan te scherpen. De campagne (en opvolgende) heeft hiermee aan effectiviteit gewonnen.
We kregen als bonus door het proces automatisch een veel scherper beeld van onze eigen bedrijfsvoering.
andere cases
Op basis van het model konden we betere keuzes maken over hoe beperkte middelen optimaal ingezet konden worden.
Buroos bepaalde voor ons een succesvolle business-case met een terugverdien-tijd van aanloopkosten in minder dan één jaar.
Deze hogere verwachte omzet leverde bij de verkoop van de onderneming naar schatting € 2,5 mln meer opbrengst op.
Let’s take the next step.